Afkomstig uit
Sorteren op: Relevantie | Titel | Datum

1 Marketing onder vuur

2018 | Ruud Frambach

Informatiekrant van supermarktketen Marqt Om maar met de deur in huis te vallen: marketeer, u wordt niet vertrouwd! Jaar op jaar belanden marketeers in de peiling van het gerenommeerde marktonderzoeksbureau GfK in de onderste regionen als het gaat om het vertrouwen dat mensen hebben in professionele groepen. Het niveau van vertrouwen...

6 Waarde voor andere stakeholders

2018 | Ruud Frambach

Mede-oprichter van Marqt Quirijn Bolle Vanuit de visie om ‘echt eten’ tegen eerlijke prijzen aan te te bieden, richtte Quirijn Bolle samen met Meike Beeren de randstedelijke supermarktketen Marqt op. Bolle vindt zichzelf absoluut geen marketeer. Zijn bedrijf doet niet aan klantenkaarten, promoties of dure advertenties. Marqt zet in...

7 Naar een andere manier van marketing

2018 | Ruud Frambach

‘For more than 50 years, by focusing on the selfishly motivated individual customer first and giving secondary consideration to the individual as a consuming citizen, marketing has been ignoring one of the most important issues facing the business system and the fundamental goal of economic activity: to deliver an ever-better standard of...

8 Aan de slag met value-based marketing

2018 | Ruud Frambach

Hoe bedrijf je value-based marketing? Recentelijk stellen Kumar en Reinartz dat het doel van een organisatie is om waarde te creëren voor haar afnemers en hierbij waarde te realiseren voor zichzelf.194 In de voorgaande hoofdstukken is duidelijk geworden dat hierbij oog voor alle stakeholders moet zijn. Alleen door het effectief en in...

2 Marketing als thought leader

2018 | Ruud Frambach

Volgens McKinsey staat marketing aan het begin van een nieuwe gouden eeuw.22 Marketing zal kunnen profiteren van katalysatoren als Science, Substance, Story, Speed en Simplicity. Haast paradoxaal zijn dit zaken die volgens George Day marketing juist op achterstand dreigen te plaatsen. Complexe (big) data en analyse (Science) en snel...

4 Waarde voor de organisatie

2018 | Ruud Frambach

De waarde van marketing voor de organisatie staat nogal eens ter discussie.61 Critici zien marketinguitgaven als een kostenpost die drukt op het budget. Die gedachte wordt gevoed door gevallen waarbij de marketingfunctie niet of onvoldoende in staat is de effecten van de uitgaven te laten zien. De waarde van marketing is dan niet of heel lastig...

5 Waarde voor aandeelhouders

2018 | Ruud Frambach

Het is 9 maart 2012. Starbucks opent een nieuwe winkel aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Om twee redenen is dit een opzienbarend feit. Starbucks aan het Amsterdamse Rembrandtpleinstartbucks.com/multimedia Ten eerste omdat dit de grootste vestiging van Europa is en proeftuin voor nieuwe concepten en producten midden in de...

3 Waarde voor de afnemer

2018 | Ruud Frambach

‘Je zult maar patiënt zijn!’ Dit korte, veelzeggende statement was de motivatie van Jan van Bodegom om het eerste in borstkanker gespecialiseerde ziekenhuis van Nederland op te richten. Op de foto zien we hem tijdens een werkbezoek van koningin Máxima aan het ziekenhuis op 8 december 2015. Het in 2013 geopende Alexander Monro Borstkankerziekenhuis in...

1
Toon resultaten