Afkomstig uit
Sorteren op: Relevantie | Titel | Datum

Stakeholder

Werk en loopbaan

5 Seeing: Future Search

2012 | Esther de Haan en Eva Beerends

Het is goed mogelijk ook met zeer grote groepen gebruik te maken van de stappen van Theory U. Future Seach behoort tot de zogenoemde Large Scale Interventions (LSI). Het is daarmee een van de methoden om in grote groepen te werken...

20 FairConnect: Prototypen van een innovatief businessconcept

2012 | Esther de Haan en Eva Beerends

Hoe kunnen we echt duurzaam ondernemen? Dat is de vraag die Maarten Rijninks zich stelt. En met succes! Zijn onderneming FairConnect staat met het merk SUMM voor duurzaamheid in meerdere...

3 Het belang

2011 | Hans van der Veen

Diverse aspecten zijn bepalend voor het op een geslaagde manier doorvoeren van zinvolle ontwikkelingen. Daarbij kun je denken aan het doorvoeren van veranderingen in organisaties, maar ook aan het realiseren van projecten, aan persoonlijke ontwikkeling en aan...

Inleiding Briljante businessmodellen: Waarom, wat?

2016 | Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed, Jennifer op 't Hoog

Wij zijn gefascineerd door organisaties die echt verschil maken voor klanten, aandeelhouders en medewerkers. Bedrijven die zich niet afvragen hoe ze moeten concurreren, maar waarvóór ze moeten concurreren1 en wat ze daarmee willen veranderen in...

Hoofdstuk 12: Conclusies: Reflecties en inzichten voor het creëren van briljante businessmodellen

2016 | Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed, Jennifer op 't Hoog

In het eerste deel van dit boek hebben we stilgestaan bij het conceptueel raamwerk dat kan worden gebruikt bij het analyseren, beschrijven en ontwikkelen van briljante businessmodellen. In het tweede deel is aan de hand van dit raamwerk...

Hoofdstuk 11: Groeibriljanten: Lagere prijzen, meer klanten, grotere schaal

2016 | Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed, Jennifer op 't Hoog

Een ziekenhuis zonder wachttijden. Binnenstappen zonder afspraak en dezelfde dag je diagnose rond hebben. Onverhoeds de vraag krijgen: ‘Wanneer schikt de operatie? Morgen?’ Dit lijkt een utopie. Toch is er een ziekenhuis waar dit werkelijkheid is. Het Aravind...

Hoofdstuk 10: Omgekeerde briljanten: Klantcontact aan de macht

2016 | Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed, Jennifer op 't Hoog

Helaas, het leven van een fashionista gaat niet over rozen. Want hoewel de meeste vrouwen veelvuldig dromen van een leven als Carrie in Sex and the City en ze het liefste als zelfverklaarde shopaholic door het leven zouden gaan (inclusief eigen webshop en blog), is het maar voor weinigen echt weggelegd. Waar...

Hoofdstuk 9: Doe-het-zelfbriljanten: De klant aan het werk zetten

2016 | Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed, Jennifer op 't Hoog

Doris woont in Amsterdam in een appartement, een schitterende locatie midden in de stad. Waarschijnlijk is dit niet de plek waar ze over vijf jaar nog zal wonen, wellicht zal ze op termijn een huis kopen (nu huurt ze nog) en daarnaast ligt er nog de ambitie van een internationale carrière op de...

Hoofdstuk 6: Stralende briljanten: Het verhaal op tafel krijgen

2016 | Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed, Jennifer op 't Hoog

Nadat we met EasyJet waren geland op het vliegveld Milaan Malpensa, stapten we in de taxi richting Cornaredo, een dorpje onder de rook van Milaan. We waren onderweg naar Davide Oldani, de man achter Ristorante D’O. Zo goed en zo grappig als dat ging raakten we met onze taxichauffeur...

Hoofdstuk 3: Waardecreatie en totaalkader

2016 | Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed, Jennifer op 't Hoog

Een briljant businessmodel dat volledig in lijn is met de visie en de merkpositionering van de organisatie is de bron voor tevreden en meer loyale en winstgevende klanten wat de basis is voor waardecreatie voor aandeelhouders en medewerkers. De waardecreatie die hiermee wordt gerealiseerd voor de belanghebbenden en de organisatie zelf is het resultaat van het businessmodel en daarmee de ultieme toets op de briljantheid ervan. De organisatie ...

Toon resultaten