De kracht van platformstrategie

De kracht van platformstrategie

Het is buigen of barsten

Cor Molenaar | Boom uitgevers Amsterdam

De kracht van platformstrategie gaat over nieuwe manieren om klanten en aanbieders bij elkaar te brengen of om diensten aan te bieden zoals die van gemeenten of zorginstellingen. Als mensen hun spullen niet meer in winkels kopen en hun hotelkamers niet meer bij de traditionele hotels boeken, hoe zorg je er als aanbieder dan voor dat jouw producten en diensten gevonden en gekocht worden?

 

Platformstrategieën

Nieuwe toetreders zoals Alibaba, Uber, Etsy en AirBnB baseren hun businessmodel op nieuwe tweeweg platformstrategieën, die leveranciers met hun klanten verbinden. Hun businessmodel is niet gebaseerd op transactiewinsten, maar op die van aantrekkelijkheid, service en relevantie voor de markt. Netwerkkansen worden zo ten volle benut.

 

Jouw organisatie klaar voor de toekomst

In dit boek geeft Molenaar inzicht in de platformstrategie van deze nieuwe toetreders. Een kans voor bestaande bedrijven, winkels, gemeenten, zorginstellingen etc. om opnieuw hun strategie te bepalen. Essentieel om de toekomst van uw eigen organisatie veilig te stellen!

 

In de pers:

Genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 'Nominaties voor PIM Marketing Literatuurprijs 2017 bekend'

 

Businessinsider.nl publiceerde het artikel 'V&D-opvolger Frendz markeert de komst van het platformmodel – het draait om producten, niet de webwinkel'

Cor Molenaar
Cor Molenaar is Buitengewoon Hoogleraar eMarketing aan de RSM/ErasmusUniversiteit en bestudeert vooral het menselijk gedrag, beïnvloed door... Meer